ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ ЗАКЛАДУ
ОЛЄЙНИКОВА ЛАРИСА ІВАНІВНА
Звіт практичного психолога
БерезанськогоЗЗСО І-ІІІст.
за 2019-2020 н.р.
Головною метою діяльності психологічної служби БерезанськогоЗЗСО І-ІІІст.
є підвищення якості і забезпечення доступності послуг у сфері практичної психології, спрямованих на збереження і укріплення психологічного здоров’я, підвищення адаптивних можливостей, створення умов для повноцінного і гармонійного розвитку всіх учасників навчально – виховного процесу, посилення розвивального і виховного компонентів в системі освіти.
Робота здійснювалася відповідно актуальним нормативним документам.
-Лист МОН від 24.07.2019 № 1/9-477 “Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України”
-Лист МОН від 18.07.2019 № 1/9-462 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної службі у системі освіти на 2019-2020 н.р.”
- Лист ІМЗО від 30.10.2018 № 1/9-656 “Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей”
- Наказ МОН від 02.10.2018 № 1047 “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами”
- Лист Міністерства освіти і науки України від 27.06.2019 № 1/9-414 «Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н.р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок»
У рамках визначеної діяльності працювала над вирішенням наступних завдань:
Збереженням та зміцненням психологічного здоров’я учасників навчально-виховного процесу;
Розвитком соціально-психологічних компетентностей учнів, а саме: комунікативністю, успішною адаптивністю, емпатійністю, толерантністю, духовністю, моральнітю тощо ;
Розвитком здібностей до професійного самовизначення та самореалізації;
Актуалізацією позитивного мислення учасників навчально-виховного процесу;
Розвитком доброзичливих, прозорих та взаєморозуміючих стосунків у педагогічному колективі школи;
Основні напрямки психологічного супроводу навчально – виховного процесу у школі.
I. Робота з учнями.
1) комплексне вивчення особистісної адаптованості учнів школи(1 А,Б,В;5А,Б класи)
-комплекс психодіагностичного інструментарію для дослідження адаптації учнів до навчального процесу(автори Н .Сосновенко,А.Тінякової)
-методи визначення особистісної адаптивності школярів (автор А.Фурман)
2) індивідуальні психологічні консультації учням:
-вікові особливості школярів;
-зниження тривожності та вироблення стресостійкості;
- формування свідомого ставлення до вибору професії;
-формування вміння володіти собою та контролювати свої емоції у будь-якій ситуації та знаходити вихід з неї;
3) індивідуальні корекційно – розвивальні заняття з учнями:
-корекційно-розвивальна програма з розвитку пізнавальних процесів молодших школярів ,які мають труднощі в навчанні (Е.Г.Адамчук)
4) групова психодіагностика у групах :
--методика оцінки психологічної атмосфери у класному колективі;
-анкета-опитуальник соціально-психологічного підлітків і старших школярів (авториВ.Дмитріїв,В.Худик);
-анкета «Мій клас»(адаптована Гільбухом Ю.З.,Киричуком О.В.)
5) групова психодіагностика у класах з метою дослідження самооцінки
особистості; групове анкетування
6) індивідуальна психодіагностика учням:
-методика «Двор»;
-методика «Кінестичний малюнок сім’ї»;
-методика «Будиночок»;
-методика «Неіснуюча тварина».
7) комплексна групова профорієнтаційна психодіагностика :
-групове анкетування дослідження професійних переваг;
-методика «Карта інтересів» ;
-заняття з елементами тренінгу «Моя майбутня професія».
9)проведення заняття підготовки до іспитів ,до ЗНО
ІІ. Робота з педагогічним колективом.
1) проведення заняття з елементами тренінгу « Секрети спілкування з гіперактивною дитиною»;
2) практичне заняття «Професійне вигорання педагогічних працівників»
3) підготовка і виступ на педагогічній нараді по темі: «Акмеологічний підхід в освіті.»
4) індивідуальні консультації для вчителів по темам звернення протягом навчального року.
ІІІ. Робота з батьками.
1) виступи на батьківських зборах
«Адаптація першокласника»
«Адаптація п’ятикласника»;
«Що потрібно для успішного навчання дитини » (5-А кл.)
«Секрети сімейного виховання підлітка » (5-А кл.)
2) індивідуальні консультації протягом навчального року.
Протягом навчального року:
- готувалася психологічна інформація для шкільного стенду в холі;
-оформлялися стенди для учнів;
-проводилась щорічна Всеукраїнська акція «16 днів проти насилля».
-участь у спортивному святі «Дружня спортивна сім’я»;
-майстер-клас: оригамі «Голуб миру» ;
-арт-акція «Якого кольору толерантність»;
-гра «Знайти посмішку» (беруть участь бажаючі учні закладу);
-фото-конкурс «Подаруй посмішку» (5-11 класи);
-інтерактивна гра «Мандрівка в країну толерантності» (1-4 класи);
- хвилинка позитиву «Комплімент кожному» (2-11 класи);
- заняття з елементами тренінгу «Ми такі різні» (7-11 класи);
-акція «обніму безкоштовно» ( учні закладу);
-тренінгове заняття «Що таке булінг? Як його уникнути?»;
-виставка «Толерантність у висловах»;
-заходи з профілактики безпечного інтернету;
-заняття на згуртування класного колективу,тимбілг;
- використовувалися арт-техніки з розвитку творчості дитини(дудлінг,зентангл,малювання ниткою)
- заняття «На доброму слові тримається світ»;
-«Ми різні, але ми рівні». Діалог;
-уроки мужності;
-психологічний тиждень за планом.
ІV.Робота на дистанційній формі.
-пошук матеріалу та проведення індивідуальних консультацій (щодо збереження психологічного здоров’я під час карантину,формування впевненості в собі,особливостей адаптації до нових умов навчання);
-пошук та оформлення матеріалів для корекційної роботи з учнями(розвиток пізнавальних процесів,зниження тривожності,формування впевненості в собі,використання арт-технік у роботі практичного психолога;
-перегляд вебінарів на тему арт-терапії;
-проходження он-лайн курсів на психологічних сайтах;
-опрацювання навичок роботи з МАК;
-казкотерапія,лялькотерапія.
У 2019-2020 н. р.Березанський ЗЗСО І-ІІІст працював над проблемою: „Створення атмосфери творчої міжособистісної взаємодії суб’єктів навчальноосвітнього процесу в умовах компетентісного підходу в освіті”.
Виходячи з актуальності потреб у школі та враховуючи пріоритетні завдання психологічної служби, основними завданнями практичного психолога на 2020 – 2021 роки будуть наступними:
створення у навчальному закладі умов для комфортного середовища;
участь у здійсненні освітньої, виховної роботи, спрямованої на забезпечення всебічного особистісного розвитку дітей, збереження їх повноцінного психічного здоров’я;
проведення психолого-педагогічної діагностики;
здійснення превентивного виховання, профілактика злочинності, алкоголізму, наркоманії та шкідливих звичок серед підлітків;
впровадження розвивальних, корекційних програм (тренінгових занять) з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей підлітків;
сприяє вибору підлітками професій з урахуванням їх ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих планів і можливостей;
проведення психологічної діагностики і психолого-педагогічної корекції девіантної поведінки неповнолітніх;
формування психологічної культури вихованців, учнів, педагогів, батьків;
забезпечення супроводу дітей з особливими освітніми потребами;
розробка рекомендацій для роботи з конкретною дитиною;
консультація батьків та педагогів за індивідуальними запитами
У рамках визначеної проблеми психологом будуть вирішуватися наступні задачі:
Збереження та зміцнення психічного здоров’я учасників навчально-виховного процесу;
Розвиток соціально-психологічних компетентностей учнів, а саме: емпатійності, толерантності, ініціативності, комунікативності, адаптивності, навичок самостійного прийняття рішень.
Розвиток у учнів здібностей до професійного самовизначення та самореалізації;
Актуалізація позитивного мислення учасників навчально-виховного процесу, як найактуальніша складова гармонійного життя;
Розвиток доброзичливих, прозорих стосунків у педагогічному колективі школи;
Власне професійне самовдосконалення.